Glöm inte bort dig själv!!

dagens tips 11/6

Kategori: Tips

För varje dag som går så lär man sig något nytt.
Ovadsett om det är bra saker, eller om det är dåliga saker så kommer en ny lärdom
in i din lilla hjärna. Antingen stannar den där eller så försvinner den efter ett tag, men du lär dig
alltid något nytt.

Jag har lärt mig en sak idag, att det är för det första okej att visa sig svag.
Precis som jag har sagt flrut, men ibland så krävs det den där lilla knuffen i ryggen som verkligen
gör att man vågar inse det och visa sig svag. Sen har jag lärt mig att en syn på en människa förändras inte
bara för att personen better sig på ett sätt vid ett tillfälle. Om det är så att jag börjar tjaffsa med någon
börjar skrika och gorma på den personen. Så betyder ju inte det att jag är en "dålig" människa för att jag skriker.
Utan det kan ju bero på många olika saker, kanske har den personen träffat en ömm punkt, kanske har den personen som sa något gjort mig riktigt upprörd, kanske har jag lagrat för mycket känslor. Bara för att jag får ett utbrott så betyder inte det att mina vänner slutar att älska mig för det. Inte betyder det att jag som människa blir mindre värld.

Ingenting av det där förändras för att jag har gjort ett misstag.
Ingen människa är felfri och alla männsikor gör misstag.
Jag säger nu till er kära männsikor, för det första våga göra misstag. För det andra våga stå för dem.
Det är nog en av de mest modigaste och mognaste sakerna jag vet, när en människa vågar inse att den hade fel och att den står för sitt "misstag" Det är faktisk en av dem svåraste sakerna som vi människor har att göra. Att stå för sitt misstag ocg våga erkänna för sig själv att dem faktiskt har gjort fel själv.
Så dagens tips är.

  • Våga göra ett misstag, sen våga stå för det
  • Du blir inte en sämre människa för att du gjorde ett misstag.
  • Ändra din uppfattning om en människa för att den gör "flera" misstag. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: