Glöm inte bort dig själv!!

egoboost

Kategori: egna erfarenheter

Det finns många människor som har fått min självkänsla och mitt självförtroende att höja sig.
Jag har under en lågn tid haft komplex för min vikt och för min mage. Jag har kämpat år in och år ut för att gå ner i vikt och få den där "perfekta magen" som all modeller har. Men hallå, varför skulle jag kunna få den? Alla har inte det genetiska arvsamanlaget, jag är en av dem som inte har det så gentiskt lätt. Jag går upp och ner i vikt beroende på vad jag äter, men det är någonting som jag har lärt mig att leva med. Man måste lära sig att leva med sin kropp, acepptera den  ovadsett om man är kurvig, planka eller väldigt stor. alla vi ser olika ut och så är det. Tänk vad tråkigt det skulle vara om alla såg likadan ut!

Men det jag tänkte prata om är en bok som heter egoboost och är skriven av isabella löwengrip, den boken är så sjukt bra! Jag läste den och insåg så mycket och kände även igen mig så mycket i den boken, speciellt i det avsnittet som handlar om krav och komplex. Jag tänkte nu citera ute n väldigt bra del utav den och berätta lite om just det!

"när jag tänkr på hur jag betdde mig för några år sedan  när jag var på stranden för att sola så satt jag aldrig på rumpan i bikini eftersom magen då skulle synas. Jag va rlivrädd för att huden skulle veckla ihop sig kring midjan när jag satt där och blottade magen, folk skulle tycka jag var tjock!så i flera år kunde jag bara ha bikini utan tröja över när jag låg ner på rygg, för då kändes magen platt, helst skulle benen vara böjda för då såg inte låren lika tjocka ut. Ligga på mage gick ju inte heller för då såg jag ju inte hur rumpan såg ut, den kanske var stor. När jag stod upp vart jag tvungen att ha händerna i midjan eftersom annars så såg man ju "fettet" Och ansiktet tror ni att jag var osminkad, nä knappast bara mascaran som fattades"

"Nu i efterhand så inser jag att jag måste ha sett rolig ut eller väldigt stelt ut när jag gick runt där på stranden med händerna i midjan och såg osäker ut. Även om jag kan skratta åt det nu så inser jag hur många tider och underbara sommardagar som gick till spillo då jag blev en slav för mina utseendekomplex"


Allt det där känner jag igen mig, alla ider om hur man måste ligga på stranden. All oroa som fanns inom en när man gick på stranden. Man undrade hela tiden på hur alla skulle se på en. Det enda man tänkte på vad alla andr akulle tycka, såg håret bra ut, såg ansiktet fult ut ser höfterna och magen tjock ut. Hur ser dem andra på mig?
Allt det där som hon sa om alla underbara sommardagarna som jag har slösat bort. Jag har skitit i att bada för att min mage skulle se tjock ut. Jag har även skitit i att äta goda saker som mina vänner gjort för att jag mådde så dåligt över mig själv. Jag har låtit mina komplex styra allting. Dem har fått styra hela mina vardagar och dagar, alla underbar dagar som jag har slösat bort över skit saker.
Det är först nu under detta år som jag har lärt mig att visst folk kollar på min kropp när jag går på stranden, men vafan spelar det för roll. För det första alla personer i hela världen kan inte tycka jag ser ful ut, för det andra min personlighet är det som mina vänner och mina kära bryr sig om. Allt annat skit spelar ingen som helst roll. 

Så det första jag vill säga till er är att släppa er komplex och börja leva.  Skit i om du tror att du ser tjock ut när du badar, bada för fan! Låt inte dina komplex styra din vardag och förstöra allting! Låt dem styra till en liten del om det är så att du måste, men glöm inte bort att allt du gör då kommer du aldrig få tillbaka, All den underbara tid som du får tillbringa med dina vänner, se till att tillbringa den! Dem älskar dig för att du är du!

För det andra så tipsar jag  verkligen om hennes bok. Egoboost heter den och är så himla underbar och fin! Jag lovar att ni lär er  om självkänsla och självförtroende, vänner familj och allting! Läs den läs den läs den!
Nu har jag pratat nog om detta!
Dagens tips, låt inte komplexen styra er vardag. Låt vardagen styra över komplexen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: