Glöm inte bort dig själv!!

falla sen upp igen.

Kategori: egna erfarenheter


Jag har under en längre tid känt mig osedd oälskad, ful, tråkig, inte tillräcklig. Ja mycket känslor har spelats runt i mitt huvud de senaste åren. Det har varit mycket känslor och tankar som ag ha rlåtit flöda runt och styra min vardag. Vissa dagar har det kännt som om jag inte vet vem jag själv är och vad fan jag själv håller på med. Som om jag bar en mask av olika slag och var en ny idivid varje dag. 

jag tror att dessa känslor är det nog många som upplever. Man hittar inte sig själv vet inte vem man är eller vad man gör, hittar hela tiden brister och fel på sig själv. Jämför sig själv med alla andra osv. det är någonting som hör till denna värld. det hör till att bli vuxen. Man måste gå fel väg kanske 20 gånger för att kunna hitta den rätta vägen, man måste misslyckas för att kunna lyckas. För hur ska du veta vad ett lyckande  är om du aldrig låter dig själv misslyckas??

Jag har misslyckats med flera saker i mitt liv, men sedan har jag  lyckats med dem och sen åter igen misslyckas. Så varje dag så lär man sig någonting nytt som när man misslyckas eller lyckas. Det var längesedan som jag var så här lycklig som jag är idag. Det har tagit mig flera år att hitta mig själv, tagit mig flera misslyckanden att bli så här säker på mig själv. Folk som inte känner mig tror att jag är en självsäker och inte så sårbar tjej. Men om man lär känna mig på min indsida, så finns det alltid lite sårbart där bakom det finns lite osäkerhet som skriker ut. Det finns allt några små saker som gör att man bli rädd och osäker. 

Det har tagit mig så många år och så många timmar att komma hit jag är idag. Självklart är färden inte färdig än, jag har fortfarannde en lång väg kvar. Men jag har lärt mig att det är okej att misslyckas och man måste ligga ner ett tag och tycka att allt är pest och pina för att orka resa sig igen. Det är precis vad jag har gjort. Om vi ska prata om den senaste gymnsietiden vilket är 1år, så tror jag att ja kanske har fallti runt 3-5 gånger. Det är en kamp när man väl faller, men när man orkar resa sig igen så är man starkare och kanske faller man inte lika djupt nästa gång?

jag har nu efter ett år lärt mig att jag är en glad och social tjej, jag älskar att sprida glädje och kärlek runt om. Jag är ingen brud som sårar andra och försöker att skaffa mig status. Jag är en brud som är glad, kärleksfull, social och en allmän glädjespridare!! Jag har innan försökt att vara allt jag inte är, men nu har jag hittat mig själv. Jag älskar att träna och att bry sig om mig själv, jag älskar att bry mig om andra. Jag tror att om jag hade hur mcyket pengar som helst, så skulle jag lägga dem på alla mina vänner! köpa presenter till dem, bjuda dem på bio middag osv. Allt sådant skulle jag göra, för nej jag försöker inte att köpa mina vänner. Utan jag visar min kärlek genom att vara jag och även genom att ge dem saker.  För när en människa får saker så blir den personen glad, när en person blir glad  så blir jag ännu gladare!

nu är det dags att avsluta denna text för den blev skita lång. 
Men det jag tänkte på  när jag skrev hela denna text var att jag har gråtit, och skrikit på folk för att jag har varit så osäker och så trött på mig själv. Men det har bara hjälpt mig, för idag så kan jag gå förbi spegeln och ba fan vad ful du är just nu, sen gå vidare. Sen när jag är snygg så berömmer jag mig själv och säger, idag är du snygg Mikaela. Så jag ger och tar från mig själv, för vem kan vara snygg varje dag? Inte jag iallfall. 


puss på er!!







Kommentarer


Kommentera inlägget här: