Glöm inte bort dig själv!!

räkmacka eller inte

Kategori: Tips

Alla människor behöver kämpa i sitt liv, mera eller mindre. Det finns sådana personer som har det lätt i skolan, som får utseendet utan att göra någonting. Som har status med sig när dem födds. Massa saker dem inte behöver kämpa för att få pengar, eller framgång. Dem åker på en räkmacka genom livet och behöver inte kämpa. Det är sådana personer som alla nog vill vara eller möta någongång i livet. 

Jag har flera gånger suttit och svurit och gråtit för att jag inte är en av dessa personer. Oftast om man har någonting av det här, lätt i skolan, snyggt utseende eller något, så finns det alltid något annat som man saker. Kanske social kompetens, bra betyg eller vad som helst. För det finns ingen människa här i livet som är perfekt och som  får allting.Det är alltid någonting som vi vill ha som vi tycker att vi saknar. 

Jag själv som person har aldrig fått någonting gratis i miti liv eller inte ur den synpunkten som jag ser det. 
Jag har aldrig varit den där söta ungen som alla ville vara vän med eller leka med. Utan när jag var liten så var jag mera den där ungen som rullade fram och skvallrade om allting. Jag hade bara en önskan att vara som dem "populäraste"  tjejerna. JAg köpte dem nyaste kläderna  bara för att passa in. Jag försökte bete mig som dem andar tjejerna bara för att vara en av  alla. Jag fick även slita i skolan, jag ahr aldrig varit den tjejen som kommer ihåg allt genom att kolla på en bok. JAg måste läsa den där boken kanske 4 gånger för att komma ihåg det viktigaste. Jag har kommit till prov tillfällen och kunnat allt, men när jag sedan ska sätta mig och skriva så är allt det jag en gång läst in borta. Så med andra ord har jag behövt kämpa arslet av mig för att kunna gå ett G och i andraq fall för att få VG

Även med utseendet har jag kämpat, jag har gått från att vara en ful och osäker tjej till att bli en glad och självsäker brud. Det här är saker som tar tid! Ingenting som man för det mesta får på en räk macka iallfall inte jag. Jag får kämpa för varje stund i mitt liv. 
från den dagen då min mamma födde mig eller med andra ord när läkarn tog ut mig 3,5 månad för tidigt så fick jag kämpa. Jag kunde dö, det låg en kille brevid mig också  förtidigt född och han dog. Men jag hämtade mig, lyckades överleva och sitter här nu idag. Så jag är född till att aldrig ge upp!

Jag är född till att aldrig vila, jag vet att saker och ting tar tid för mig, men när jag väl uppnår dem så är det så underbart. Den känslan som man fylls med är så fylld och underbar. Skulle inte kunna säga att det finns något annat som inehåller mer kärlek än den känslan. 

Det jag vill säga till alla er underbara där ute, är att  hur jobbigt än någonting är. Det kan vara killar utseende skola vad fan det än är ni ger er in på. Hur jobbigt livet än är så är det alltid värt att kämpa på. Man ser folk i sin omgivning som flyter runt på en räkmacka och inte jobbar alls. Eller kanske inte lika hårt som ni. Men jag kan lova er att ni kommer också dit, och ni kommer att vara 4 gånger så stark som den personen som inte har kämpat. Eller den personen kanske är starkare än dig om ni jämför i styrka men ditt hjärta eller ditt mentala pshyke kanske är ännu starkare. Så allting klarar ni av om ni bara vill det. Och visst ingen har sagt att livet är enkelt. Så fortsätt kämpa på!!'

Kärlek till er! <3



Kommentarer

  • Evah - En av Karlstads största bloggar säger:

    Jättebra text! Jag håller verkligen med dig. Livet är inte lätt och jag har upplevt samma sak. Man måste hela tiden kämpa. Men en dag står man där och är verkligen lycklig och så mycket starkare, så det är något bra med det också.



    SV: Åh tack så jättemycket för din jättefina kommentar! Vad glad jag blev! :D Jag kan absolut göra länkbyte med dig. :) När vill du göra det? Det bästa är att bestämma en tid så vi lägger upp samtidigt. :) Kramar. <3

    2012-06-06 | 17:17:57
    Bloggadress: http://Evaaaahs.se

Kommentera inlägget här: