Glöm inte bort dig själv!!

times in life when it takes stop

Kategori: egna erfarenheter

På jorden idag så lever det runt 7 miljarder människor, jag kan lova att alla människor som har utvecklats sin fulla förmåga att tänka och gå har känt såhär. Känt att man duger inte för det man gör, man duger inte till någonting. Man har nått sin gräns och försöker att hålla huvudet uppe fast det känns tungt och bara faller ner. Man känner att man inte kan stå upp själv och vill bara ligga ner! eller när man når nivån då ens hjärna och hjärta sprängs, det som mest svämmar över i detta läge är ens kära tårkanaler. Man blinkar och kämpar för att hålla tårarna borta, men efter ett tag så kan du inte kämpa längre, din blick blir dimmigare ochh dimmigare och tillslut så känner du något kallt och blött som rinner längs din kind. Du  torkar bort  den och tänker äsch jag fick något i ögat, men sen så faller en till och en till, vilket betyder att din bägare har runnit över och du orkar inte hålla det inne mera. 

 

Enligt mig är det helt sjukt hur våra känslor styr över våran kropp. Hur dem styr över oss i alla förutsebara händelser och även i dem oförutsäjbara. Om du står och laddar upp innan en tävling så kommer det abra vara en sak som styr över hur du ska reagera på planen eller i  tävlingen. Det är dina känslor och dina tankar som kommer att styra över dig under hela din tävling. Det är dem som styr allting, enligt mig själv så är det helt sjukt hur något så litet kan ta upp hela kroppen och blockera så mycket på samma gång. 

Jag måste skirva att jag har ett fåtal gånger låtit mina känslor styra min vardag. Jag skulle säga att man märker att om  jag har mycket känslor i mig eller inte. Speciellt om man känner mig väl eller inte. Om man känne rmig väl så märker man när jag är super duper glad hela tiden och klarar av dem flesta situationerna eller när jag blir gansla lätt iriterad vilket är en stund för att vara jag. Sedan så märker man även att jag blir mera frusterad och  kan vara mera känslosam och det är gansla vanligt om  man låter ens vardag styra och flaxa över ens känslor. 

 

Jag är atomatiskt en väldigt glad och posetiv tjej, jag älskar att sprida glädje och hjälpa andra. Det är en av dem bäsat sakerna jag vet, när en glad och energisk person sitter och pratar med mig och bara får mig att skratta och le! Vad skulle vi göra utan kärlek och skratt på detta ställe? Jag skulle önska att jag inte hade så mycket känslor ibland som förstörde och drog ner mig från ingenting. Jag försöker att hålla humöret uppe ofta och må bra! Jag vill inget hellre än att undvika denna vägg som man springer in i!

 

Men det som jag vill säga och meddela idag är att det ska inte spela roll hur mcyket någon annan försöker att toppa över dig och tro att dem ska styra över ditt liv. För det är faktiskt ditt liv och det är du själv som ska leva med det hela livet. Så varför börja livet med att försöka göra någon annan lycklig. Plus om du inte kan göra någon annan lycklig hur ska du då kunna göra dig själv lycklig??

 

puss och kram!!<3

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: