Glöm inte bort dig själv!!

vad gör vi?

Kategori: egna erfarenheter

vad gör vi i dem där lägena när livet känns piss?
när vi känner att vi inte orkar stå upp mera.
När vi vill lägga oss ner och bara asvluta all denna pain och skit som vi genomgår.
Vi har varit starka ett tag men orkar inte vara starka längre.
När allt känns som om det tar slut, vi har med andra ord nått bristnings gränsen i våra liv!

vad gör vi i dessa lägen egentligen?
- något som jag brukar göra är att sätta mig och fundera. Varför finns jag här? Vad är det som får mig att må dåligt, vad är det som får mig att må bra? Är allt det negativa värt att lägga energi och möda på?
Är det värt att satsa all min dyrbara tid och energi på saker som endå får mig att må piss? Jag tar med andra ord lite tid för mig själv för att tänka. Jag ger mig själv lite av min underbara dyrbara tid som jag har! Jag lånar ut den till mig själv!

inte nog med att jag låter mig själv tänka, utan när jag väl har tänkt färdigt så ser jag till att ordna till allt det där. Jag ser till att försöka få mig själv att må bra igen. Eftersom jag har tagit mig min egna tid och fundera så har jag alltid kommit fram till något. Om jag inte ha rkommit fram till något relevant eller inte kan lösa det så söker man stöd hos alla nära och kära man har vid sin sida.
jag söker mig till olika personer, vid olika tillfällen. Jag har vissa jag söker mig till oftare, än vad jag gör till andra. Vissa finns jag vid 24/7 för att berätta och diskutera saker med, samtidigt som jag dyker upp hos andra då och då. 

Så med andra ord så vet jag precis vad jag gör när allt känns piss.  nummer 1, jag funderar och klurar ut vf jag mår som jag mår. steg nummer 2 är för mig att lista ut om jag kan lösa det själv eller om jag ska ta hjälp av andra.
steg 3 är att ta hjälp och försöka ordna problemet. steg 4 är att inte titta tillbaka utan möta din räddsla och gå vidare. Oftast när det hände rnågot så är det jobbigt att lämna allt det där bakom sig, släppa kontrollen om något helt. Spelar ingen roll om det är en person eller en händelse som har hänt.  Det är någonting som vi människor har svårt för, just släppa kontrollen över det som är och det som har varit. Man måste våga släppa taget för att fp och kunna gå vidare. 


så jag säger såhär, fundera, lös det, släpp taget, gå vidare, hitta nya problem som du sen måste lösa!

så i dessa lägen, ta hjälp av alla dina nära och kära som du har!
för dina vänner och din familj är en av de vackraste sakerna du har i livet!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: