Glöm inte bort dig själv!!

Aldrig låta någon trycka ner dig!

Kategori: Allmänt

People seem to forget that I'm not made of stone
That I've got feelings of my own.

folk verkar glömma att jag inte är gjord av sten
Att jag också har känslor.  Det är på ett ungefär vad texten över säger.
Ni känner säkert igen citatet det är från Danny saucedos låt, never gonna take us down.
Det är precis vad man  göra i dagens vardag. Jag har lärt mig att man inte ska låta någon trycka ner dig.

Varför ska en person trycka ner dig? Varför ska du låta någon annan få dig att må dåligt.
varför ska vi tillåta att en annan person trycker på alla dina ömma punkter och får dig att gråta?
Det här är någonting som förekommer hela tiden, under  hela sin uppväxt och hela ens liv så kommer detta
att hända. Vart vi än går i världen så kommer det att finnas folk som försöker att trycka ner en.
folk som är rent av avundsjuka, eller folk som har mycket känslor folk som själv har det jobbigt.
Ja det finns många olika anledningar varför en människa har mage att såra någon annan.


Men det viktigaste i ett sådant här tillfälle är att man klarar av att vara stark och stå emot.
Och om det är så att man inte orkar stå emot så ska man se till att ta emot sig på vägen ner.
Man ska låta någon fånga en i halva fallet så man inte faller enda ner.

När någon börjar hacka på mig eller försöker att trycka ner mig så brukar jag tänka såhär.
Är den här människan värd min dyrbara energi och tid? Är det ens värt att jag tar åt mig av vad denna
idiot säger? Tycker verkligen alla i min omgivning som denna person? Varför ska jag låta en person trycka ner mig på grund av avunsjuka eller vad det nu kan vara. Jag kan inte funka med alla personer  på hela världen, så dags att ta vara på dem som bryr sig om mig och som inte vill få mig att må dåligt.

Det är väll därför som vi alla har vänner?
Vi har våra olika undebara vänner för att dem inte trycker ner oss.
Jag umgås bara med vänner som  får mig att skratta och le!
Mina underbar fina vänner som ser till att göra min vardag till något.
Dem som istället för att trycka ner mig lyfter mig och om  jag skulle falla så finns de där för att fånga mig!
Dem finns vid min sida för att ta emot mitt huvud så att jag inte hinner falla enda ner.
Dem höjer en till en annan nivå.

HAr ni någon gång tänkt på att det är mera värt att slå bort all skit som man utsäts för dagligen.
visst det gör ont om någon kallar dig tex tjock!
men vad spelar denna människas ord för roll? Om den människan har fått dig att må dåligt så är han eller hon inte värd någonting av din dyrbara tid!!

No you never gonna take me down
No you never gonna see me cry
Keep on beatin 'cos I won't stay down
Keep it up yeah go ahead and try

(tänk såhär nästa gång!)

puss!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här: