Glöm inte bort dig själv!!

dessa stunder

Kategori: Allmänt

Det kommer stunder i livet då man vill stoppa ner huvudet i sanden
och bara gömma sig. Tider då man inte vill existera och finnas längre. 
Ni vet dem där tillfällerna när man bara ligger i sängen och inte vill resa sig.MAn gömmer huvudet i kudden och bara ligger still. Man har inte orken eller tiden att röra på sig. Man tror att man har nått botten!

Jag kan lova att livet kan alltid bli värre.Man tror att man har nått botten men kan sjunka så mycket lägre. 
Det är i dessa lägen som man orkar ta sig upp.
Det är i dessa lägen som man måste orka kämpa.
Visst vi är nere på botten och ingenting kan få oss att må bättre.
Vi stöter bort vännerna och fmailjen som vill hjälpa oss. 

Det gäller att man orkar ta tag i det. Att man orkar fortsätta kämpa och våga möta det jobbiga.
Det känns piss, men man måste våga ta i elden för att lära sig att den är farlig.
Man måste våga för att misslyckas och även för att lyckas.
Så i detta läge gäller det att man orkar resa sig upp och ta tag!
Man får se till att ta hjälp och stöd för att komma upp.
Försöka att hitta ljusa stunder och älska dem.
Jag kan tala om för er att för ett halvår sedan så mådde jag piss.
jag mådde piss för jag var orolig för en person. jag fick skit från andra personer 
gympan gick skit och det var strul hemma.allt gick nedför. 
Då så fick jag se till att njuta av dem som fick mig att må bra. 
Njuta av dem stunderna när jag var i skolan och hade mina underbara vänner runt omkring mig.
Vara på platser som inte påminnde om denna person och uppskatta var enda skratt som kom ut ur mig.
Det handlar om att lära sig vad som får en att må bra och uppskatta det. 

Som jag sa i tidigare inlägg så blir tiden bara mindre och mindre. 
livet går frammåt och frammåt.
Så njut här och nu och oroa er senare!
<3
puss på er

Kommentarer


Kommentera inlägget här: