Glöm inte bort dig själv!!

det går inte snabbt

Kategori: egna erfarenheter

Det finns några saker som jag har fuderat över och som har tagit mig år att komma fram till.
Varje år så är det samma sak, beach 2010, beach 2011  och nu är det beach 2012, nästa år så kommer det bli beach 2013 och det kommer aldrig att sluta. Jag kommer att fortsätta så och  jag kanske blir nöjd för stunden då jag har arbetat upp mig, men sen då? Då kommer jag på något annat att klaga på. Det här har jag gått och tänkt på ett tag.

vi är fanemej aldrig nöjda vi gnäller över saker hela tiden. Självklart är det okej att ha komplex och vilja göra förändrningar men det får inte gå till överstyr. visst du kanske vill losa 3 kg, men fine gör det då! Men när du har losat 3 kg så kommer du störa dig på dina ben eller din rumpa. Alltid något nytt!

Så  från och med några dagar tillbaka så har jag insett att jag ser ut såhär. Visst jag kan alltid förändra min kropp mer eller mindre, men jag kommer alltid att vara mikaela ovadsett vad. Jag har insett att visst jag kan gå ner 1-2 kg, men sen då? Min syn på mig själv kommer inte att förändras. För att då kanske jag inte blir nöjd med det resultatet och vill göra mer. Eller att jag går tillbaka till det gammla så kommer jag att bli så knäckt. Så därför har jag kommit på att jag får börja lära mig att nöja mig med mig själv på en gång.
Jag har från och med nu börjat upskatta varje dag mera. Visst jag är inte världens snyggaste person, men jag har en personlighet. Min personlighet gör att mitt yttre blir snyggare. Utsidan ger insidan en chans men insidan är den som får personen att stanna. Så jag ser till att bara vara jag och glänsa folk med mitt inre. Självklart så bryr jag mig om mitt utseende och så men jag låter inte det styra min vardag.
innan så var jag så besatt av mitt utseende och mina komplex så att jag inte klarade av att gå en  skol dag utan att bry mig. Mina komplex styrde hela min vardag. Jag gick och oroade mig över om någon såg min mage i den här tröjan, om  alla som kollade på mig tyckte att jag var tjock och äcklig. Jag lät det ta över allting. Fatta att gå varje dag och oroa sig om folk bryr dig.
Men en sak ska jag säga er och det är att allt folk är så beroende av sig själva och så upptagna med sitt eget liv och utseende att de inte tekniskt sätt bryr sig. En sak vet jag om det är och det är att det tar tid attr bygga upp ett självförtroende och  tid att inte bry sig.
Allt handlar om att ha tålamod och att låta folk i ens omgivning hjälpa en med detta.
Jag har vuxit SÅHÄR MYCKET! sedan jag började gymnasiet och det är faktist tack vare mig själv och
tack vare min omgivning!
Så ta hjälp och börja boosta er själva! Ni är guld värda.
Kärlek till er!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: