Glöm inte bort dig själv!!

never push someone down to the ground.

Kategori: egna erfarenheter

har ni sett filmen Älska mig?? 
Om ni kollar på den, så ber jag er att koppla den till en händelse som ni känner igen eller som ni själva har varit med om.  När jag kollade på denna film så kopplade jag den till en tjej. Jag kopplade den till en händelse då jag stötte ut en person. Jag ahr hela tiden vetat att det är fel men samtidigt låtit mitt ego och min nyfunna självsäkerhet ta över.


Jag valde att gå i från den här personen, jag gick ifrån att visa personen respekt till att prata bakom ryggen och betee mig som en idiot. Jag gick från att visa personen RESPEKT till att ta bort respekten helt.
Efter att ha sett den där filmen förra veckan, då denna tjej utsätts för sådant skit varenda jävla dag. Folk kallar henne grejer bjuder henne på en fest som hon sedan blir utslängd ifrån, de fotar henne i omklädningsrummet och lägger ut bilden över hela skolan. Skickar hot sms, hora, jävla äckel, dö ingen skulle sakna dig osv! all denna jävla skit måste hon utstå.
visst denna person som jag pratar om får förhoppningsvis inte all denna skit, men mycket får hon utstå. Tror jag eller jag vet inte för jag klickar inte med henne. Men iallfall, jag såg denna film och insåg att respekt ska man visa en person även om det inte är ens vänn eller ens bästavän. Respekt visar man varenda människa som existerar på denna jord. Alla är lika värdefulla övadsett om det är den popul'raste personen i en skola eller den som är "minst populär. Alla människor har samma värde och samma rätt att bli accepterade.

Så efter denna film så har jag börjat tänka och inse att jag vill inte bidra till att en person får sår och minnen för livet. Eller att en person kanske tar livet av sig. Jag själv har fått sår och minnen för livet av idioter som inte ahde någiot bättre för sig än att lägga ner dålig energi på¨mig!
Så jag vet hur det känns och ska inte bidra till det. 

Det jag ville få fram med detta inlägg var att alla människor är lika mycket värda. Alla är värda respekt! Det är ingen skillnad från svart till vit  från tjock till smal. Alla vi männsikor har rätt att bli respekterade och omtyckta!
Ingen säger att dyu måste vara deras bästa vänn men man kan iallfall visa att man respekterar en person!!
he en underbar lördag!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: