Glöm inte bort dig själv!!

två stycken inlägg från 2010

Kategori: egna erfarenheter

Satt och läste  igen mina gammla blogg inlägg från början.
Jag har haft bloggen sedan sommaren 2009 och nu är det snart sommaren 2012
så ganska många år och minnen ;)'
jag satt iallfall och läste igenom alla jäva strunt inlägg jag har skrivit.
Det är helt sjukt hur illa jag tyckte om mig själv. Hur många och inlåsta känslor jag hade.
Jag förstår inte idag hur jag kunde tycka och tänka så om mig själv.
Genom att tro att jag själv inte duger så kommer jag inegn vart.
Eller tro att folk som hade mer status än mig tyckte illa om mig och att jag lät mig
tryckas ner av bara blickar.
Ja ni.

Jag publiserar två av inläggen här så att ni får se.
katastrof säger jag!
ingen ska må eller få känna såhär.
Är glad över att jag har arbetat med det =)

Varför ska just mitt liv vara såhär?
Hur kommer det sig att jag är den där tönten i skolan som är för snäll och allt. Jag undrar hur jag skulle var om jag avr den där populära tjejen som alla ville vara kompis med? Mina kompisar säjer att dem inte skulle gilla mig då, för då skulle jag inte vara jag. Jag undrar ofta varför folk gilalr mig och vad dem gillar med mig? Man skulle lika gärna kunna hata mig och inte alls vilja vara kompis med  mig. Det är så orättvist att vissa personer är den där som alla följer egfetr och vill vara med. Att vissa är den där söta tjejen som alla gillar och vill vara med. Jag ahr månag kompisar som är speciella på sitt sätt, men jag då? Jag är inte speciell om jag frågar någon varför dem gillar mig. Så får jag ofta till svar att jag är snäll och söt. Det är ingen personlighet, ååå !! Jag kan tydligen aldrig nöja mig med någonting!
Jag vill ha allting som alla andra har. Jag vill ha den personens kropp och personlighet, jag kan helt enkelt inet nöja mig med mig själv. Jag blir så trött när alla smala personer säger att dem är tjocka, hur känner jag mig då? Liksom när folk som är smalare än mig ska banta, då gör jag det ändå mer. Ja men livet kan inte vara perfekt, även om man skulle önska det. 

Det kan räcka med så lite för att man ska känna sig värdelös. Om man går ute på stan så kollar en person snett på en, det spelar ingen roll hur personen som kollade på en ser ut. Men man känner bara sig så jävla värdelös. Sådana personer som inte hr något annat liv än att kolla snett på andra, tro att dem är snyggast bäst och ballast. Det är dem som är idioter. om någon kollar snett på en så är det för att den som kollar snett,  inte har bra självkänsla på sig själv. Personen mår bättre av att gå och klanka ner och få andra att känna sig meningslösa. Om någon kollar snett på en så ska man bara le tillbaka, för det visar att man har bättre respekt och självkänsla  på sig själv. Man ska våga stå för dem man är genom att le och gå förbi rak i ryggen. om man kollar snett tillbaka så blir det att man själv är en idiot. För det enklaste är att bara inte bry sig.  För ingen person här i världen är perfekt, man blir den som man skapar sig själv till att vara. Alla är unika på sina egna sett, så låt inte någon klanka ner på er genom att kolla snett eller göra något annat.  Du är underbar för att du är du!! ♥♥

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: